
دربین کاربرانی که بدنبال افتتاح وراه اندازی فروشگلاه اینترنتی هستندسوالاتی موجوداست که ماازبین آنهاسوالاتی که بیشترازهمه طرح شده بودراانتخاب ودراین صفحه به صورت پرسش وپاسخ قراردادیم که باکلیک روی هرسوال پاسخ آن بازوقابل مشاهده میشود
1- علت استقبال مشتریان ازفروشگاه اینترنتی نسبت به اصناف بازاری چیست؟
2-صرفه جویی دراتلاف وقت وهزینه ایاب وذهاب جهت تردد درون شهری تامقصدنهایی بازارخرید ودرامان ماندن سلامت جسمی دراین آلودگی هوا
3-حفظ امنیت جانی ومالی درسطح معابر
4-امکان جستجوی بیشترکالای مدنظرهمراه بااعضای خانواده ونزدیکان دراینترنت
5-مشاهده اقلام بیشتر وجدیدترکالاوخدمات درفروشگاه اینترنتی
6-استفاده ازنظرات خریداران قبلی کالای موردنظرکه درانتهای صفحات هرمحصول درفروشگاه اینترنتی کامنت تجربه خوداز آن نوع کالارابادیگران به اشتراک میگذارند
7-افزودن امکان جدیدی برای خریداران یعنی خریدبه صورت اقساط که تامین کننده تسهیلات مالی این نوع خریدبانکها هستند که فقط باچندکلیک غیرحضوری رونداخذاین نوع وامهامثل اختصاص سفته الکترونیک و اخذ امضای الکترونیک به سادگی وبدون ضامن وسپرده گذاری خریداران اینترنتی طی24ساعت وام خرید مثلا گوشی همراه مدنظر خود رادریافت میکنند
8-وجودلذت که درجریان خریداینترنتی برای خریداران بوجودمیایدوتجربه مثبت درروان خریدار به نقل از روانشناسان متخصص برجای می ماندودههادلیل دیگرامروز استقبال ازفروشگاه اینترنتی رابخصوص دربین جوانان سیرصعودی داده
2- ماکاسب بازارهستیم وسالهاست دارای وبسایت اینترنتی میباشیم ولی طی این مدت آنچنان فروشی از طریق وبسایت خودنداشتیم چرا؟
3-مزیت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نسبت به یک واحدصنفی فعال درسطح شهربرای کسبه درچیست؟
4-به چند نمونه ازتفاوتهایی که درفرایندتاسیس وفروش یک فروشگاه اینترنتی نسبت به تاسیس ومقدارفروش دریک مغازه فیزیکی درسطح خیابان است اشاره کنید؟
1-شمابرای خریدبااجاره یک مغازه بایدحتما قرارداشتن درمنطقه تجاری یاحضوردر متن بازاربورس مربوط به کسب وکار خودراضرورتان بایدمدنظرداشته باشیدوهرچه واحدصنفی شمادرمراکزتجاری واقع گردد برهمین اساس لازم است هزینه بیشتری برای تهیه واحدصنفی خودصرف کنید..چیزی امروز معادل چندصدملیون برای اجاره یگ واحدصنفی وچندین ملیاردتومان برای خریدسرقفلی یک واحدصنفی تجاری
2-وجودداشتن سرمایه مالی برای تامین اجناس واقلام داخل مغازه
3-حضورخودبه همراه استخدام چندنیروی انسانی کارمندوفروشنده
4-انجام روند تبلیغات برای معرفی ویافتن مشتری بیشتر
5-تهیه وتامین انباربرای نگهداری کالا
6- تعیین یک ساعت کارمشخص ذرطی روز وایام غیرتغطیل
7-برخوردخوب وارتباطات عمومی استاندارددربرخورد بامشتریان
این 7مورد ابتدایی برای افتتاح ومدیریت روزمره یک واحدصنفی فیزیکی درسطح بازار وشهرمواردضروریست ولی درمقابل بیایدمقایسه این مواردرا درافتتاح یک فروشگاه اینترنتی بررسی کنیم وتفاوت فاحش آین دورادریابیم
1-شمابرای تاسیس صفرتاصدیک فروشگاه اینترنتی فوق مدرن امروزکه درسال1404هستیم چیزی درحدود 20ملیون تومان هرینه نیازداریدبدون اینکه مستاجر-شریک وکارمند یک سرمایه گذارباشیدخودتان مالک وادمین فروشگاه خودهستیذ
2-هیچ نیازی به استخدام نیروی انسانی کارمندوفروشنده نداریدچون روندفروش اینترنتی خودکاروسیستماتیک انجام میشودبدون محدودیت زمانی ومکانی یعنی در24ساعت شبانه روزوازسراسر ایران این خریدانجام میشود
3-هیچ سرمایه ایی برای تامین کالای موجوددرفروشگاه اینترنتی خودنیازنداریدچون درصفحات فروشگاه شما فقط تصاویریا ویدیو ومحتوای متنی نوشتاری درخصوص توضیحات ومعرفی آن کالا به مشتریان قرارمیدهید مشتری پس ازمشاهده تصاویروتوضیحات ومیزان قیمتی که شمابرای فلان مدل گوشی تلفن همراه درون صفحات فروشگاه اینترنتی ثبت ومنتشرکردید بدون نیازبه حضورفروشنده وبراساس هوش مصنوعی روی تصویرکلیک نموده به سبدخریدمتصل واطلاعات شخصی خوداعم ازنام وتلفن ونشانی پستی خودراثبت نموده وسیستم خودکار خریداررابه سیستم پرداخت امن بانکی منتقل میسازدومشتری توسط یکی ازکارتهای بانکی خود اطلاعات بانکی خودرا واردنموده ودرنهایت هزینه فاکتوراز موجودی کارت بانکی مشتری کسروپیام موفق بودن خرید ورسید پرداخت وجه رابرای خریدار خودکارازطریق ارسال پیامک به گوشی ونسخه دیگری در ایمیل مشتری ارسال میکند وهمزمان درحالی که نیمه شب است وشمابه عنوان مدیرفروشگاه درخوابید یک پیامک حاوی اطلاعات خریدار+کالای خریداری شده وتائیدموفقیت تکمیل تراکنش در موبایل خوددریافت میکنیدروزبعد با فروشندگانی که ازقبل دربازار گوشی موبایل باآنها هماهنگ هستید تماس میگیرد و اقلام بفروش رفته رابه آنان همراه با ادرس مشتری خودتان ارسال نموده و هزینه گوشی خریداری شده راپس ازکسرسوددرنظرگرفته برای خودتان به کارت فروشنده بازارموبایل علاادین کارت به کارت میکنید کارمندان فروشنده بازاری هم اقلام رابسته بندی با نماینده ارسال کالادر تیپاکس هماهنگ میکندبرای ارسال به هرنقطه ازکشورایران
5-برچه اساس خریدارگوشی 20ملیونی به فروشگاه اینترنتی اطمینان میکندو20ملیون قبل از تحویل سفارش تراکنش انجام میدهد؟
6-آیا تاسیس فروشگاه اینترنتی تاثیر مثبت مستقیم در میزان فروش بیشترمغازه داران بجای میگذارد ؟
7-برای مدیریت فروشگاه اینترنتی آیانیازبه دانش خاصی هست؟
8-برای تاسیس وادامه کاربا فروشگاه اینترنتی چه زیرساخت ضروری لازم داریم؟
2-شبکه فعال اینترنت که ازطریق مخابرات یاشبکه تلفن همراه بایدمدیرفروشگاه تهیه کند
3-داشتن یکی از مورد جهت مدیریت وکنترل ادمین فروشگاه لازم است -وجودیک گوشی هوشمند- تبلت – لپ تاپ یا کامپیوتر نیازدارید
اصلی ترین زیرساخت مورد ردیف 1 است که وظیفه ماتکمیل وپشتیبانی وتحویل آن به شماست همین
9-قیمت طراحی-میزبانی وپشتیبانی یک پکیج فروشگاه اینترنتی چقدراست واین هزینه ایاقابل پرداخت یکباره است یا ماهانه یاسالانه ؟
1-هزینه تمدید حق اشتراک مربوط به دامنه +هاستینگ وپنل وب سرویس پیامک سالانه است که هرسال به مراکزتمدیدآنلاین مراجعه وحق اشتراک خودرا اینترنتی پرداخت میکنید که الان سالانه بین 2تا5ملیون است
2-ماچون مشتریان متنوعی داشتیم که هریک استفاده خاصی داشتند اگردربخش طراحی فروشگاه اینترنتی این سایت سربزنید ما3 نوع پنل یا ابزارهای متفاوت باقیمتهای مختلف قراردادیم 1-طراحی پنل مبتدی 2- پکیج طراحی استاندارد3- پکیج طراحی تجاری حرفه ای فول آپشن که توضیحات هریک موجوداست مابرای اینکه شاعبه ای برای کاربران بوجود نیاید هنگام سفارش طراحی فقط 30درصد هزینه را ابتدا اخذمیکنیم پس ازاتمام کار و تحویل به مشتری 70درصد الباقی را دریافت میکنیم اگر کارموردتائید شما واقع نشد هیچ پول دیگری از شما نمیگریم وفقط همان 30درصدهزینه اولیه که صرف تهیه برخی افزونه هاکردیم قابل استرداد نیست حالا اگرکارماتمام شد برای اینکه شماشایدکاربر مبتدی هستید و شک دارید آیا سفارش طراحی شما تکمیل انجام شده؟ برای اطمینان بخشیدن به شما اقدام به اخذمجوزاینماد از وزارت صمت میکنیم پس از بررسی فروشگاه طراحی شده ما مطابقت داشتن با سیستم تجارت الکترونیک ایران کارشناس به فروشگاه شما مجوز اینماد2 ساله اعطا میکند که برای مشاهده کاربران باید درصفحه اصلی فروشگاه اینترنتی قرارداده شوددریافت اینماد به منزله تائید درستی کارماازطرف کارشناس وزارت صمت تلقی میگردد ودریافت اینماد به شما اطمینان میدهد که کارمادرطراحی وراه اندازی فروشگاه اینترنتی درست وکامل است شماباید طی 72ساعت پس ازاخذاینماد الباقی70درصد هزینه ماراپرداخت کنید
البته پس ازتکمیل ودریافت فروشگاه اینترنتی نوبت تولیدمحتواست یعنی قراردادن متون نوشتاری وتصویری کالاهایی که قصدفروش داریداین کار ازوظایف مانیست و خودتان به راحتی میتوانید تولیدمحتواکنیدحالا اگر وقت نداشتید باپرداخت وجه ناچیزبه افرادی که کارشان تولیدمحتواست نام کالای موردنظروتصویر آن را ارسال کنید طی چندروز محتوا گذاری تکمیل وتحویل شمامیشود